måndag 16 januari 2012

Förvirrad!

På många låter det som att säsongen är över och sommarträningen ska sätta igång i mitten på januari. Var tvungen att gå in på swehockey för att kolla och döm om min förvåning men redan denna veckan spelas det två stekheta derbyn! Rätta mig gärna men är det inte just detta vi längtar ihjäl oss till dessa tråkiga grill kvällar i juli då hockeyn känns allt för långt borta? Jag vill iaf inte kasta in handduken och ta sommarlov när jag kan få uppleva ett antal hockeymatcher till.
Och även om det skulle sluta som en skitsäsong kommer jag som alltid sitta på sektion c rad 7 plats 22 när första träningen drar igång i augusti. Lika hoppfull och övertygad om stora framgångar för mitt och vårat kära KHK.

Däremot förväntar jag mig att efter säsongen kommer styrelsen givetvis sätta sig ner och utvärderar och tar nödvändiga beslut för att nå våra uppsatta mål och fortsätta utveckla klubben för framtida utmaningar!

Det gällde på 70, 80, 90, 00 och även nu på 10 talet nämligen, aldrig aldrig aldrig, aldrig ger vi upp! Får vi höra den i stålhallen och arenan denna veckan?

15 kommentarer:

  1. Bra skrivet Pålle, håller med fullständigt!

    SvaraRadera
  2. Bra skrivet!

    Varför har Karlskroniter så dålig självkänsla (generalisering)

    SvaraRadera
  3. Tur att vi är några som vägrar lägga oss ner och dö iaf.. Det finns tid för det senare!

    /KS

    SvaraRadera
  4. Ja det är bra skrivet!
    Men det är väl inte så bra att ordörande förlänger kontraktet med Kempe innan han behöver och mitt i en period på denne är väldigt ifrågasatt??? Att så nonchalant sprida en idrottsförenings pengar vind för våg är absolut inte försvarbart. Vi pratar om 3-400 tkr. av medlemmars, publik och sponsorers pengar. Man kan tro att Mats J rådrfrågat Kalle Sandström innan beslutet.

    KHK.s spelare visar med allt större tydlighet att man inte vill ha Kempe vilket jag är 110% säker på att Mats J fick reda på vid torsdagens möte med truppen. Staun är inte större än att allt sprider sig snabbt som fan. Precis som det som hamnar på utanför stolarna på Stars toaletter.

    Folk är väldigt förvånade och förbannade över hur denna säsongen har sett ut!!!

    SvaraRadera
  5. Bra Pålle. Jag står kvar på läktaren oavsett division. JAG ÄR KHK.

    SvaraRadera
  6. Jag håller med på många punkter Pålle, men ändå inte alla. Vad ska man annalysera efter säsongen? Man tog sig in bland de 4 lagen till Allettan och då ska man väl vara nöjd? Eller hade man tankarna på Allsvenskan, så borde man kanske gjort något annorlunda efter serien? Andra föreningar ändrar, när något inte stämmer och det gör det onekligen inte när vi inte kan slå topplagen. Vi behöver någon som kan ta tag idet innan det är för sent. jag tror också på KHK dock inte den här säsongen. Men jag är ändå en KHK supporter och du själv har ju suttit på läktaren och gnällt hur dåligt det är

    SvaraRadera
  7. Det som "hände" på Stars toaletter är väl ändå bara rykten annars hade väl ledningen tagit tag i detta ordentligt precis som man tidigare gjort.

    SvaraRadera
  8. Det är stort att du försöker tända ett sista hopp. Men om vi hade tagit rådande ledarskap och resultat så hade man varit kickad för länge sedan. Jag tror det är ca 30 spelare som vi har värvat under 2 säsonger och som skulle ha blivit stomme till en ev. allsvenska men vem av alla dessa kan man luta sig mot i en ev. allsvenska ? Ingen möjligtvis Timo (men även han börjar tröttna tror jag). Jag tror att han vill väl men han saknar helt enkelt ledaregenskaper för att få ut det bästa i respektive individ och det beror på att alla är rädda för honom. Säger man något som inte passar så får du ingen speltid då är det bättre att hålla tyst. Det är bara att erkänna att vi har misslyckats med våra värvningar under dessa två åren med de pengar som vi har omsatt om man jämför med andra lag i div 1. Andra lag har glädje i sin trupp och det är det som vi saknar i KHK. Bort med diktatorn så fort som möjligt sen kan vi skrika "Släpp fångarna loss det är vår" Då skall ni få se på spelglädje med detta laget som vi egentligen har på pappret...Men kom igen nu på Onsdag i Stålhallen

    SvaraRadera
  9. Innerst inne är ingen nöjd hur mycke khkare man än är, det är väl bara att erkänna, eller är det så svårt eller fegt

    SvaraRadera
  10. Kristian, en klockren analys

    SvaraRadera
  11. Undrar hur spelare och ledare tar denna kritik som har varit så oerhört hård, det är det som jag mest oroar mig över, alla spelare vet vilken galla som spyr ut. Kämpa och försök övervinn detta.

    SvaraRadera
  12. Jag hade också hoppas på ett under, men varför ska laget slå topplagen nu när man inte gjort det tidigare under säsongen.
    6 poäng av 27 under hösten talar ju sitt mycket tydliga språk.
    Hade vi haft en massa egna spelare och med det laget inte spöat topplagen, hade inte jag haft problem med detta.
    Men laget har ju kombinerats för att vara med och kriga om en allsvensk plats, vilket jag naturligtvis hoppas på men har tyvärr lite svårt att tro på.

    SvaraRadera
  13. Att bara klaga hjälper knappast. Nu gäller det o knyta näven o framförallt ge allt i matcherna.
    Detta tyckte jag man gjorde mot Mariestad men tyvärr så lyckades man ej med det viktigaste, nämligen att omsätta chanserna i mål.Det är när det går tungt som stödet från supportrar är som viktigast. När allt flyter på och segrarna rullar in så är stödet mindre viktigt.

    SvaraRadera
  14. Någongång kommer baksmällan! Nu vet vi inte om den kommer i åt men OM den gör det så är det ju inte värre än att börja om igen!

    Men fram tills dess att säsongen är över så ska det hejas och klappas för vårt kära KHK!!!!
    //freddie.B

    SvaraRadera